Sagt ord och kastad sten kan inte tas tillbaka!

onsdag 23 september 2009

Inskolning + Träning på häg nivå ;)

Inskolningen har börjat, och det känns fantastiskt bra! Jag kommer trivas toppen bra på mitt nya jobb. Pojken är ur charmig, det går inte att slita sig ifrån honom, jag förstår nu vad min mamma menat med att hon har världens bästa arbete!

Fick följa med idag för att verkligen "känna" efter att jag vill ha jobbet. Framförallt är det viktigt för familjens skull så att de inte behöver byta personal hela tiden. Sen att de trivs med mig som kommande personal. Men efter denna dag så hoppas jag att de känner likadant som mig :)

Mamma och jag har ju börjat träna sten hårt inför Tjejvasan. Igår var vi och sprang på lojsenit, en sträcka vid västra hoting och en slinga som går ut i vattent, var så vackert igår så helst av allt skulle man vilja stanna o bara promenera. MEN promenaderna är det slut på nu! Är verkligen imponerad över min mamma som springer:)


Idag blev det en tur för mig nere på Hotingborg, fick en sådan där flaschback när de röda gruset knarrade under fötterna, den speciella lukten som känns precis i kurvan bort emot bjärnholmen, falgstångarna som håller på o ruttna upp, den gamla längdhoppsbanan och fotbollsplanen. Herregud så många timmar man spenderat nere på Hotingborg under sin fotbollskarriär ;)



Tänkte att jag kunde springa runt den där 400 m banan för att träna upp mitt psyke lite grann.. Har annars inget och det är de som sätter stopp för min träning. Blir egentligen inte så trött utan framförallt tycker jag det är tråkigt. MEN klarar man att springa runt runt i några kilometer så klarar man galant av att springa på tex. ett elljusspår..

När jag skulle springa hem så ville knappt mina ben bära mig, och det kändes otroligt skönt att ha fått svettats och flåsa ordentligt!

Nu beginner jag mig hemma i Östersund och det är hemskt skönt att få ligga i min underbara säng.. Hemma i Hoting så är den tyvärr inte alls skön och jag får lite ont i kroppen av den.. Kanske ska ta o fixa en ny madrass?
Aaa, nu väntar duschen..

Puss!

1 kommentar:

  1. Hoppsan!!! Har tryckfelsnisse varit i farten, många konstiga ord:) kram kram mamma

    SvaraRadera