Sagt ord och kastad sten kan inte tas tillbaka!

tisdag 20 oktober 2009

Efter berg kommer dalar

Glömde berätta att igår när vi hade checkat ut ifrån hotellet så har jag fått parkeringsböter på 550 kr. Kul liv, inte nog med det så är jag inparkerad, Karin kliver ut för att hjälpa mig att vara mina extra ögon. Tyvärr så är hela listen ivägen och jag ser inte hennes hand, jag tror att hon vinkar att jag kan köra lite mer bakåt, men vad händer? Pang, jag backar på bilen bakom. Shiiiit! Blev ingenting på deras bil och ingenting på min, fasen mitt samvete..(dåligt). Så vi kunde köra vidare, körde lite fel men tillsist så kom vi ut på E4 och var på rätt spår hem igen.

Väl i Sundsvall så körde jag emot enkelriktat, vad händer egentligen? Jag borde skjutas med en luftpistol så att jag vaknar till! Tack gode Gud för att jag inte krockade..

Jag kom hem till Östersund välbehållen iallafall, fick sova i min säng med mina katter och må riktigt gott. Imorse när jag vaknade ville jag absolut inte kliva upp och sätta mig i den där förbaskade bilen igen! Fanns inga andra alternativ tyvärr så det var bara o ååk som man säg! :P
Började ju underbart, först kissar grisen på filten (som tur va, att det inte var på sätet), när jag har ca: 2 mil kvar till Hoting så känner jag hur det börjar dofta mat, och det luktar gott.. Jag tänker är det någon som lagar mat mitt ute i skogen? Var kommer det ifrån?
Hulda börjar sakta men säkert förflytta sig till framsätet, hon tittar på mig skammset, Hulda har spytt.. Vänder mig bakåt och håller på att köra av vägen! Faaaan är min enda tanke!

Efter att ha släppt av Grisen o Hulda i Hoting så var det bara att bege sig till Doroteas Häslocentral för att införskaffa mig en delegering. Det gick bra, och nu befinner jag mig i min säng hemma i Hoting, helt slut.. Jag vill bara SOVA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar