Sagt ord och kastad sten kan inte tas tillbaka!

söndag 15 november 2009

Kissar på mig

Alltså det här var den bästa bok jag läst i hela mitt liv..
Gud som haver barnen kär
Har du någon ull

Skriven av Mark Levengood och Unni Lindell

Det är olika citat som är fantastiska, och barn är ju fantastiska så det är inte så konstigt att alla dessa citat kommer ifrån dem.. Helt otroligt!

Här kommer några fantastiska;

"Ett syskon är något som man både hatar och älskar, en väldigt kär skitunge helt enkelt"
Filip 7 år

"Man ska inte resa iväg för att skaffa sig en ny fru,
min pappa reste iväg för att skjuta rådjur.
Man ska inte skjuta sin fru"
Felix 7 år

"Mamman tar sig an födoreationen, medan pappan bara är med på ungen genom att delta i den. Han betalar för den, skäller på den, sjunger för den, och är stolt över den"
Tina 8 år

"Pågrund av jämnställdheten som kom till sverige för några år sedan så måste pappan bita i det sura äpplet och städa huset"
Jonas 8 år

"Det viktigaste är att man kommer ifrån ett tryggt och labilt hem"
Sara 7 år

" En mamma är egentligen bara en flicka som råkat blivit stor"
Maggan 8 år

1 kommentar:

  1. alltså jag som inte gillar barn egneligen tycker att det där va kul. Gillade sista citatet som maggan 8 år sagt.

    SvaraRadera