Sagt ord och kastad sten kan inte tas tillbaka!

måndag 1 februari 2010

Stockholms resan

Hemma efter en helt galen helg, det som inte hänt på denna resan är int ens värt att nämna.
Fredagen bestod av att köra runt i hela stockholm för att hitta åt en parkering, när vi kört runt i ca: 2h så kom jag på att hotellet hade ju ett garage. Men vad händer? Jo, vi hittar till garaget efter många om och men, och tar oss in till garaget. Jag ber till Gudarna att det inte fanns övervakningskameror där inne. Vem är så dum att ha ett garage där det enbart finns stora feta murar? Det var en omöjlighet att parkera, och jag körde fram o tillbaka som ett ufo. Kolla in denna parkering.

Nåväl när vi väl hade fått bilen parkerad efter ett bra tag så kunde vi äntligen checka in på vårat andra hotell. Sen begav vi oss ut på stan för lite shopping! Hittade ett par ur snygga heels som jag ska visa senare, jag älskar dom, men mina fötter är dock förstörda! Men lätt värt det..

Här kommer våran lista på det vi lärt oss under helgen:
  1. Inte använda andras bankomatkort, (även om det var ett misstag).
  2. Allt är gratis bara man vill
  3. Inte skälla ut uteliggare
  4. Ge inte pengar till uteliggare
  5. Säg inte till taxichauffören att man inte kommer ifrån sthokholm.
  6. Skrik inte "Å herregud det är en Gaybar" när man kommer in VIP på en gaybar.
  7. Drick inte för mycket skumpa så man blir för full så att man inte kommer in på Whiteroom
  8. Lärt oss hur man åker 65:ans buss
  9. Vara adelsdamer o skryta om våra pengar!
  10. Prata inte med engelskmän över 45+
  11. Stockholmska dialekten
  12. Inte ha fördommar mot turkar, för dem kan rädda liv
  13. Träffa inte någon ifrån e-kontakt som inte har en profilbild!
  14. PENGAR ÄR DET VIKTIGASTE AV ALLT!





Fler bilder kommer senare..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar