Sagt ord och kastad sten kan inte tas tillbaka!

söndag 21 mars 2010

Glad Tjej



Vem hade knullat björnen? Har ni ett svar? Kontakta snarast möjligast Persson och Perssons Detektivbyrå via min Facebook.

Vilken fantastisk helg jag har haft


Blev som sagt ingen utgång igår, utan något som var mycket bättre; Max mat, körslaget och Saw VI med mycket trevligt och mysigt sällskap.

Saw filmen var för läskig för min smak, men jag fascineras ändå av manusförfattaren till dessa filmer. Var i all världen får man denna fantasi ifrån? Detta är ju helt sjukt och mycket genialiskt gjort enligt mig.


Denna dag har jag befunnit mig i sällskap med de allra bästa!


Fredrik och jag tog en promenad på Storsjön på förmiddagen, herrejössen vad mycket människor som befinner sig där nere. Men inte så konstigt med tanke på det vackra vädret och allt som de annordnar där nere varje vinter. Mycket trevligt!


Tog sedan ett besök hos Haake, där Karin befann sig. Fick höra lite bravader om gårdagen och fick se en mycket intressant ligglista! Har blivit lovad en efter denna sommar som jag fint ska publisera på ett mycket väl uttänkt ställe ;)



Åkte ner på stan igen, damerna ville besöka badhusparken igen. Så vi gick dit, satte oss på en bänk, hejjade på Marianne som vi inte sett på länge och gick sedan på Törners för en fika.

(Marianne är förövrigt ingen vi känner).




Styrde sedan upp en söndagsmiddag hemma på Tallåsvägen 26, jag stod för ingridienserna och självklart hade vi våran egen kock (Maria) och visparn ;) (Karin). Männen var Fredrik och Haake. Menyn: Förrätt; Vitlöksbröd och ostbricka. Huvudrätt; Potatisgratäng, Kotletter, Sallad, Färska champingjoner, brieost. Efterrätt; Alá Maria de digestvikex devä chökl´ää.

Fantastiskt gott, är så förbryllad hur denna dam kan få vibbrera på tungan, känna smakerna kännas så delikata. Tack kocken och vispen för en otrolig middag. Själv stod jag för disken och pengarna ;) Tack härliga män för att ni förgyllde våran kväll med era mansröster och erat testosteron!


Ligger här i soffan med mina älsklingar, adelsdamerna! Väntar på att betjänten ska komma och säga att våra sängar är bäddade och klara med rena och fina lakan av de dyraste siden.
På återseende älsklingar!



2 kommentarer:

  1. Hahaha! Jag tar nog tillbaka löftet att du ska få min kalender efter sommaren! :)

    Tack själv för riktig god mat och vackert sällskap. Kan bli en vana. En bra vana!

    SvaraRadera
  2. Nej men alltså ett löfte är ju ett löfte ;)
    Ser redan fram emot att få kalendern i handen och läsa om allt du gjort.. Haha! Kommer bli kul.

    Såklart ska vi göra det till en vana, nu jobbar jag ju alla söndagar resten av året :P Så vi får ta det iallafall en dag i veckan :D

    SvaraRadera