Sagt ord och kastad sten kan inte tas tillbaka!

söndag 2 maj 2010

Acceptera eller inte?

Ibland funderar jag på hur människor tänker i olika situationer?!
Människor som jag aldrig skulle kunna tänka mig göra saker, pangbom, vad händer?

Igår kallade en person mig för en massa saker!
Pga. att jag inte svarade i telefonen när denne hade ringt 2 ggr och skickat ett sms.
Varför personen lackade ur var för att denne inte orkar att vänta på svar!
- Det borde jag veta!
När jag ringde upp så var personen så jäkla otrevlig, sur, irriterad, allt utom trevlig!
Ifrågasatte varför och fick inte så bra svar om vi säger så..

- Har du aldrig bråkat med en kompis?

Bråka och bete sig illa/diskutera är skilda saker!
Om det är en person som är otrevlig och jag är lugn, kallas det för bråk då?
Eller är det personen i andra änden av luren som beter sig illa?

Vad bråkade vi om?
Jag hade ju inte gjort någonting förutom att inte svarat i telefonen!

Jag blev kallad idiot, dryg jävel, jobbig!
Framförallt för att jag ifrågasatte varför detta händer, varför gör du såhär?!

Sen skulle JAG släppa allt, fel att ladda ur sig och sen är allt ok, fick jag höra..!
Min fundering kommer, att om man nu är så jävla bra kompisar, ska detta ens ske då?
En person ska bete sig som en riktig F****, och jag som ska ta all skit ska bara rycka på axlarna och låta det gå förbi.

Nä du, kompis. Om du någongång har kännt mig så borde du veta var jag står, hur jag är och vilka resonemang jag har! Människor som beter sig såhär mot mig värderar jag inte särskilt högt. Detta är piss och jag klarar mig utan sånt i mitt liv.
Det är absolut en sak om jag hade förtjänat att få höra detta, gjort något fel, men så är inte fallet denna gång!

Inte en ursäkt, inte ett ord, svälj din jävla stolthet och inse att det var du som var IDIOTEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar