Sagt ord och kastad sten kan inte tas tillbaka!

fredag 18 september 2009

1899

18 September 2009.


Trött tjej nu alltså, började jobba kl: 07.00 imorse och har precis anlänt hemma på Tallåsvägen i Östersund! Älskar mitt hem så mycket så jag kan inte inse att det är sant.. ;)


Min dag har varit riktigt bra, jobbade till 14.00 på Ingelsgården, sen bar det av över skogen emot Östersund. Kl: 15.45 befann jag mig på mitt gamla arbete på Biblioteksgatan. Fanns inte mycket för mig att göra idag, så satt mest hela kvällen. Kikade på Idol osv, bra att få betalt för att se på tv och må gott, dock vissa stunder långtråkigt. Jag menar du åker ju ändå på jobbet för att arbeta! Vid 17.00 tiden då jag och en kollega satt i soffan så kommer en brukare in, säger knappt hej..


- Men du ska inte bara sitta i soffan Malin, du ska arbeta också.

- Ja, men ---- är inte hemma, så jag har inget att göra.

- Men du ska ändå inte bara sitta..

- Ska jag städa då?

- Ja, det tycker jag att du kan göra!!

- Det var iallafall kul att se dig igen -----!

- Kul att se dig med Malin, bra att du är tillbaka.

- Ja, även fast jag är lat och bara sitter i soffan!

- Ja, det är bra, jag tycker du ska få tjänst här hos oss!!


Ja, de är för underbara! Har inte jobbat där på tre veckor och det första jag får höra är att jag är lat.. Ibland uppstår det bara situationer där man önskar att jag fick filma och dela med mig utav allt roligt som händer, alla ord/meningar som sägs!


Nu blir det dusch innan det blir lite pokerspelande!


Kram!
Imorgon hoppas jag för min Gud att Karin kommer ner och gör mig sällskap på kvällens bravader. Sprucken Zingo del 2?
Åååå Yes ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar