Sagt ord och kastad sten kan inte tas tillbaka!

tisdag 15 september 2009

God Morning Sunshine!

Tisdag idag mina vänner, vilket innebär för min del och de flesta andra., jobb! Åker vid halv tolv för att inte bli försenad på nått vis. Sen blir jag uppe i skogarna tom. fredag, sen hem igen:) Då ska jag se till och få hit min soffa, jag läängtar!

Mitt första samtal med min nya chef igår var ju mycket innehållsrikt, or not! Ringde upp henne för att hon skulle ha mina personuppgifter osv, pratade på om utbildning, betyg.. Sen var det som inget mer med det. Lönen då frågar jag? Ja få se här, nyutbildad undersköterska, 17700 någonting! Sen var hon nöjd, men det var inte jag, en sak ska du ha klart för dig sa jag och det är att jag tänker inte gå ner i lön. Till svar får jag, men DU har ju inte jobbat någonting här hos mig! Herregud, det ska ju inte spela någon roll! Skicka in dina betyg så ska vi titta på det där sa hon surt! Tänk dem som då jobbat i 25 år och byter till en annan Kommun, då ska de inte få behålla sin lön utan för grundlönen i den kommunen, och såklart lönepåslag för erfarenhet.

Det roliga var att hon välkommnade mig så glatt, vad roligt att du ska börja här, hur känns det? Eller nä det gjorde hon inte alls, hon brydde sig inte överhuvudtaget om att ens fråga?!!

Jag GILLAR inte min nya chef!

Nu ska jag gå ner i tvättstugan, plocka ihop mina kläder, packa, göra mig snygg och åka till Hoting!

Pusss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar