Sagt ord och kastad sten kan inte tas tillbaka!

torsdag 29 oktober 2009

Grannfejden!

Den har startat, nu ska jag säga er att jag har bott i min nya lägenhet sen 10 September 2009, till dagens datum så är det ca: 1,5 månad. På dessa månader så har jag varit i Hoting i 1 månad sammanlagt, så tillbringat ca: 1-2 veckor hemma i Östersund..

För ca: 3 veckor sedan så kom fasitghetsskötaren och knackade på min dörr och frågade mig om jag visste om hur man källsorterade?! Jag svarade att det visste jag, ändå envisades han med att ge mig en brochyr att läsa igenom. Tack sa jag, han var inte nöjd. Utan fortsatte med att berätta att källsorterar man inte så räcker inte kärlen i 14 dagar utan blir fulla. OK, jag förstår!

IGÅR slängde jag min tredje soppåse på 1,5 månad, den innehöll i botten några reklamblad, sedan en soppåse med SOPOR, sen en filmmjölksförpackning. Jag vistte att de inte skulle slängas där men gjorde det ändå. Eftersom jag visste vad gubben sagt om källsorteringen så tömde ju nästan soppåsen upponer, verkligen gömde den så att han inte skulle hitta den!

Mamma och jag åkte senare ut på stan, när vi kommer hem så står det en överaskning utanför min dörr. Men tack gubbjävel, vad står där om inte min soppåse??!!
Blir full i skratt och vet inte riktigt hur jag ska ta det hela, tar in skiten och sorterar det.. Tänker för mig själv, hoppas du känner att du gjort ett bra jobb som fastighetsskötare..

Efter 15 minuter ringer det på min dörr, vem står inte där? Jo, Bosse Tallåsvägens fastighetsskötare!

- Hej Malin! Var det din soppåse?
- Ja, det var det!

Sen drar allt igång, om källsortering bla bla bla...
Ok, jag gjorde ett misstag det ska inte ske igen.. Sen så berättar han att grannarna under mig har klagat att det hängt ner något ifrån min balkong. Ok säger jag, ska fixa bort det på engång.
Det behöver du inte göra Malin, jag har redan tagit bort det!
Men hallå där, hur tog du bort det frågade jag honom?
Jag gick in med huvudnyckeln. VAAA?? Utbrister jag, du har inte ens fått mitt tillstånd att gå in. Han svar blir att min balkong inte är en soptipp (lägg då märke till att jag har haft min flyttkartonger därute, i brist på tid att få iväg dom till soptippen). Jag svarar att han har rätt och att jag genast ska få iväg dem.. Sen återgår jag till hans intrång i min lägenhet, att jag tycker det känns högst märkligt att någon som jag inte känner har varit in i min privata bostad utan tillstånd ifrån mig. Det jag får till svar är: SLUT DISSKUTERAT!

Blir så arg så jag fortsätter att disskutera med honom, men det är som att prata med en vägg. Han säger också att jag ska passa mig eftersom att jag hyr i andra hand och att det inte krävs mycket för att jag ska bli utslängd..

Han säger också att jag kan polis anmäla honom om jag vill, så får vi se vem som ligger risigast till. Jag som inte kan källsortera och har kartonger på balkongen, eller HAN som gjort intrång i min lägenhet? Haha, han är så gullig som tror att han inte gjort något fel. Fick nr till fastighetsägaren och ringde genast upp henne för att höra hur vidare han har rättigheter att gå in eller inte. Jag hade rätt och han fel!

Funderar seriöst på en polisanmälan..

Till hans försvar med att vara tvungen att gå in blev att: det är en brandfara!
Men ändå lät han kartongerna vara kvar i 1,5 veckor till.. BRA fastighetsskötare som vet om brandfaror men inte gör något åt dem!

IDIOT!!

Så arg som jag var på den där idioten igår finns inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar