Sagt ord och kastad sten kan inte tas tillbaka!

söndag 18 oktober 2009

Stockholm

Gaalen helg mina vänner! Men dock väldigt väldigt rolig och innehållsrik, vi anlände hit fredag eftermiddag. Hittade en parkering och skulle gå in och fråga om garage men till vår stora förvåning så hade dom inte ett eget garage, utan skulle ha 400 kr dygnet för det. Vilket vi inte var så sugna på att betala, så efter ett letande efter en plats så kunde vi äntligen parkera bilen och checka in på hotellet.

Av någon konstig anledning så trodde jag att jag bokat en svit, eftersom att det stod så i bokningen. (Vilket kanske inte var så konstigt att jag trodde det då :P) Men när vi kommer in så möts vi av ett litet rum, med sveriges fuuulaste tavlor. Haha som vi skrattat åt dessa tavlor under helgen.. Min ide var att stjäla tavlorna och köpa nya hit, enbart för att sådana här tavlor går inte att hitta på Sveriges marknad!!

Nåväl, vi gjorde oss i ordning, drack lite gott och hade väldigt trevligt. Senare så mötte Jesper upp oss och festligheterna kunde fortsätta :) Vi begav oss ut på storstan med alla 08 åttor eller 99 som dom uppenbarligen kallar sig ;) ( 99, nästan 100 :P) Först kom vi inte in någonstans med tillslut så ordnade det sig och vi hade fantastiskt trevligt. Blev lite brydd över allas taffsande händer men annars så var det en klockren kväll.

Blev tyvärr lite för mycket baja päron och en shot på krogen som märktes dagen efter. Frukosten uppskattades inte efter max 2 timmar sömn, plus en bedrövlig huvudvärk.. Trodde seriöst att hjärncellerna skulle hoppa ur hjärnan och det var verkligen jitterbugg på hög nivå där uppe i hjärnkontoret! Sedan sov vi bort hela lördagen men lyckades ändå ta oss ut på stan och panik shoppa lite. Är ju inte van denna folkmassa, alla springer till höger och vänster, bilar hit o dit! Sinnes sjukt! Blev middag på hotellrummet i sängen. Sedan fixade vi oss ifrån kl: 19.00 - 01.00 och då kom vi fram till att vi inte orkade gå ut på krogen. Jesper och jag begav oss istället på kebab house och införskaffade oss lite mat :)

Idag har vi besökt stan igen, alla 100 tusentals affärer, gamla stan, sett på slottet, åkt tunnelbana, ätit min efterlängtade köttbit på fridays, spånat på affärsideer, lärt Jesper Tåsjömål/Jämtska, och lagt ner 10000 timmar på att försöka övertala Jesper om att få träffa självaste översten. Men tydligen fick vi inte träffa honom, tråkigt! ;P

Nu ligger jag och Karin på hotellet, var meningen att vi skulle åka hem idag, men vi kände att vi behövde en dag extra här i huvudstaden!

Nu väntar sängen och en skön natts sömn :)

Sov gått på er alla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar