Sagt ord och kastad sten kan inte tas tillbaka!

tisdag 17 november 2009

Grannfejden del 2!

Ja, då var grannfejden igång igen, på tal om två andra saker som jag råkad missa angående grannfejden:

1:

För någon vecka sedan hade jag ställt upp en klädstång längs garageporten.
Som jag skulle ta in men som stod kvar där i två dagar. När Karin och jag kommer ut på morgonen så ligger klädstången, lägg märke till att det bara är en rak stång, den ligger iallafall längs med min bil. Rakt o prydligt. Jag antar väl att gubben ville att jag skulle ta in den, så jag löd gubben och tog så snällt in stången. Utan att säga ett ord om det!

2:

Eftersom att jag har massa rat ute på min balkong så har det kanske blåst ner en och annan frigolitbit. O hej o hå.. Två dagar efter att klädstången legat längs min bil så ligger där på onsdagsmorgonen en FRIGOLIT bit, snyggt o prydligt längs med min bil. Jag antar väl också nu att gubben ville att jag skulle plocka reda på min frigolit bit, så jag löd gubben i det tysta och tog så snällt in frigolitbiten. Ni ska då veta att frigolitbiten var kanske 60x60 cm.

Nu till det helt oprovocerande, gällande Tallåsvägens tvättstuga.
När jag flyttade hit så la jag snabbt märke till att tvättstugan inte har några ordningsregler, eller regler gällande tvätt tider osv. Men jag la också märke till att man fick boka upp sig hur som helst, flera dagar rad, 8 helger i rad osv.. Såklart ville jag jävlas lite, och satte upp mig på en helg, första helgen i december. Detta gjorde jag innan gubbens fru hade hunnit sätta upp sina helger.

Nu när jag kommer ner till tvättstugan så kollar jag i kalendern, vad har gubbens fru gjort?
Jo, styrkit över mitt namn och kluddat dit sitt eget! Haha, vilket skämt!
Inte mer med det, JAG, MALIN BLOM, tollererar inte detta, så jag ringer på hos gubben.

- Hej, är Annelie hemma?
- Nej, hon jobbar.
- Ok, när kommer hon hem?
- Sent ikväll.
- Är hon hemma imorgon?

Gubben går in i köket för att kolla kärringens tider.

-Hon jobbar 9-17 imorgon.
-Ok, men då kanske du kan svara på detta gällande tvättstugan.
Får man sätta upp sig hur som helst eller?
- Ja, det får man.
- Ok, men jag hade satt upp mig helgen den 6 december och någon har strukit mitt namn.
- Ja, men vi tvättar alltid helger och det vet alla om.
- Så, ingen annan kan tvätta på helgerna då? Är det spikat att ni har helgerna i tvättstugan?
- Jo, men då måste man sätta upp sig först.
- Ja, det hade jag gjort, men någon har strykit mitt namn.

Gubben börjar prata om att jag kan tvätta helgen efetr den 6 december för då är inte dom hemma. Jag skrattar lite och säger att jag är inte heller här då, och vill tvätta den 6 december.
Han fortsätter och säger att jag kan tvätta helgen efter, lucia helgen. Äää vad förstår du inte?
Jag är inte här då. Sen säger han att jag får prata med Annelie imorogn om detta.
Ooo, ja det kommer jag att göra, var så säker på det!!

Fortsättning följer, va så säker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar