Sagt ord och kastad sten kan inte tas tillbaka!

tisdag 10 november 2009

Pause

Ta en pause i ditt stressiga liv, besök stans bästa cafe, njut av en god kalkon sallad med vitlöksdressing. Inse sedan att du varit förjädrigt nyttig ända tills kl: 13.30.
Därefter inser du att den där bärpajen med mjukglass ser förjädrigt god ut, lyft på ditt tunga arsle, ta ditt förnuft till fånga och gå och köp den där goda pajen. Flörta med den snygga killen i kassan, ge han 2 kr i dricks och ge han ett leende. Då har jag gjort hans dag!

Min dag består i övrigt av ett arbetspass på mitt gamla jobb reveljgränd 23b!
Kan bli intressant och roligt, har inte jobbat där på snart ett år..
Det var också där jag träffade Fia för första gången, flickan i trasiga jeans och blond hår, drickandes 1,5 liter pepsi vid varje arbetstillfälle. Trodde väl aldrig vi någonsin skulle kunna kommunicera med varandra. Men ack så fel man kan ha, och tacka gud för det!

Gud som haver barnen kär, se till mig som liten är
Vart jag mig i världen vänder, står min lycka i Guds händer
Lyckan kommer lyckan går, Gud förbliver fader vår!
Amen..

1 kommentar:

  1. HAHAHA jag tyckte inte om dig första gången jag träffade dig heller;) haha!

    SvaraRadera