Sagt ord och kastad sten kan inte tas tillbaka!

lördag 12 december 2009

Det barn har att säga om Gud

" Jag tror att Gud är uppstoppad, det är för att man ska kunna bevara honom för evigt. Han står i ett kylskåp uppe i himmelen". JENNY 7 ÅR

" Min mamma jobbar med Gud, hon jobbar på ett kyrkokontor, så Gud är hennes chef. Och min farbror är pessimist, han spelar orgel i kyrkan". LYDIA 6 ÅR

" Namnet Kristus är inte så modernt längre. Det är inte så många som heter så nu för tiden. Jag vet bara en och det är Kristus Sjögren". MARIA 7 ÅR
Christer Sjögren?
Jesus Kristus?
  • " Gud gjorde Maria med barn och sedan stack han till himmlen så att Josef fick skulden" MOA 6 ÅR
  • " Gud är en gammal man, som är jätte jätte trött. Därför blir det så mycket krig i världen pga. hans dåliga hörsel. Han orkar helt enkelt inte längre. Jag undrar hur det blir den dagen Gud dör? JOHAN 7 ÅR
  • " Den första familjen på jorden var Adam och Eva. De bodde i Paris och levde av att äta adamsäpplen. De fick 13 barn, till exempel Jesus och de 12 apostlarna". MARIA 8 ÅR
  • " Josef var rätt glad när Gud sa att detvar han som var pappa till Jesus. Så är det ibland om man är ung och det mesta sker av misstag". THOMAS 8 ÅR

1 kommentar: