Sagt ord och kastad sten kan inte tas tillbaka!

onsdag 2 december 2009

Godmorgon yxskaft!

Klockan 06:45 så kommer min mamma in i mitt rum, - Malin, du har försovit dig!!
Jag tittar på min mobiltelefon och klockan slår precis om till 06:46, känner paniken rusa igenom kroppen! Hinner förstå att det blir en omöjlighet att hinna köra 2,5 mil på 14 minuter! Fan!
Utbrister att klockan inte har ringt! Min mamma säger att jag inte ska stressa, men Hallå! Hur lätt är det? Blir irriterrad på mig själv eftersom jag tycker det är otroligt pinsamt att försova sig. Har bara gjort det en gång tidigare och då var hela min dag förstörd..

Klär på mig, ställer mig framför spegeln och inser att jag kommer att få se... helt förstörd ut idag! Roffar åt mig mascaran i hopp om att kunna kleta på ett kilo när jag är på jobbet. Fixar iordning maten, blir irriterad över att jag inte hinner fixa en ordentlig frukost! Mamma springer ut och startar bilen, tack för det, och tack för att du väckte mig!
När jag kommer ut möts jag av min bil som förvandlats till en ISBIT, skrapa rutan gör jag, slarvigt sen kör jag iväg.. 07:01.

Sladdar på den otroligt smala vägen, tur att det inte kom någon.. fick en fin sladd i en kurva, jag trodde döden var nära! Precis efter sladden så kommer jag att tänka på det mamma sa:
- Stressa inte, det är bättre du kommer fram sent än inte alls!
Jo just, ska tänka på det nästa gång!

Så 07:15 befann jag mig på mitt arbete, uppstressad och väldigt trött i ögonen, plus att det känns som om mitt huvud ska spricka...

Jag hoppas för Gudsbövelens skull att dagen blir bra iallafall!
Imorgon ska jag ha sovmorgon!¨

Kom precis fram till att jag nog inte ens ställde väckarklockan.. bra där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar