Sagt ord och kastad sten kan inte tas tillbaka!

måndag 11 januari 2010

Katastroooooof dag 2!

Dagen började ju riktigt bra om man får säga så. Karin tog sitt mod till fånga och besökte hennes fastighetsvärd för att tala om att hon tappat båda sona nycklar till lägenheten!

Han sa som inte så mycket utan följde med till lägenheten, öppnade och gick sedan ner till macken igen.
När vi kommer in i lägenheten så är ju "bunken" som hon ställt under elementet överfull! Karin hämtar massa handdukar osv. Nu börjar skådespeleriet....

Jag springer ner till chefen och låtsas som om vi är super brydd över vad som hänt, ber han komma upp och kolla över det konstiga vattenläckaget som uppkommit idag, (läs 1,5v sedan).. Karin låtsas som om hon inte visste om det eftersom hon inte hade en hemförsäkring.

Nåväl, han kommer upp, kollar och konstaterar att hon ska få ett nytt element! Sedan hittar hon en nyckel också, 2 av 2 problem löst för hennes del! Bra jobb av oss..

Vi begav oss ut på stan för lite shopping och en lunch på PAUSE. Välförtjänt och väldigt gott som vanligt!

Shoppingen var det bästa jag varit med om på evigheter, vilka underbart snygga fynd jag gjorde!







----------------------------------------------------------------------------------------------

Ok, dax för nästa problem...
Har länge varit stopp i mitt handfat, men har väl trott att GUD ska lösa problemet, det gjorde han aldrig. Så var tvungen att leka rörmockare själv. Att skruva isär detta är ju lätt, men att sätta ihop det är en helt annan sak när jag inte kollar på hur de ska sitta.
Så det slutar med att jag och Karin sitter inne på min lilla toalett, vatten på golvet, skrik i vasken när delarna går isär och allt hår, äckel rinner ut ur alla kostiga gömmor...
MEN tillslut efter många om och men så får vi ihop skiten och jag är mycket nöjd med mina rörmockar kunskaper!!





Ja, problem två..
Skulle pröva min nya blender som jag fick i julklapp. Tänkte jag skulle bjuda Karin på något gott o nyttigt såhär på eftermiddagen.
Så intelligent som jag är så tar jag av locket och fattar inte hur i hela fridens dagar jag ska få lös den, själva tillbringaren eller vad det nu heter.
Ja, vad gör jag?
Jo, trycker på någon knapp som det står P på..
Det som händer är sedan historia ;)











Resultatet såg väl sådär ut, smakar inte så gott som jag hade hoppats men det gick ju ner... :P



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar