Sagt ord och kastad sten kan inte tas tillbaka!

fredag 12 februari 2010

Kriminell igen..

Jag skulle åka och slänga mina sopor på Ica Maxi som min fastighetsskötare alltid har sagt att jag ska göra.. När vi väl kommer dit så är containern borta för "brännbart" När vi kliver ur bilen så ser jag att det kommer en lastbil efter o stannar. Jag inser ju snabbt att jag ska kliva in i bilen igen, men Karin stannar ju såklart utanför, sekfia som hon är.. :P

Gubben i lastbilen frågar Karin vad vi va tänkt att göra, hon svarar ju såklart att vi ska slänga våra sopor. Herregud utbrister han! Det fick vi tydligen inte göra eftersom dessa containrar tillhör JÄMTKRAFT och inte är till för privatbruk. Att jag kunde bli anmäld om någon såg att jag slängde mina sopor där. Detta har jag gjort i 3 månader, men mestadels på kvällarna.

Jag kan ju inte slänga min sopor här på gården, eftersom fastighetsskötaren hatar mig. Och att det är pga. av mig som soptunnorna blir överfulla. Ha då i åtanke att jag har högst slängt 10 st soppåsar under 5 månader.. Nä, ändå är det mitt fel!

Så vi åker iallafall därifrån och åker närmare Ica Maxi, och vad gömmer sig där bakom planket?
Jo, källsortering! Herregud, allt är mitt fel eftersom jag inte kollat riktigt noga.
Men saken är ju den att där jag slängt mina sopor står det inte att dom tillhör jämtkraft, hur ska man då kunna veta?

Nu är det väl bara att invänta en anmälan då.. Varför händer det alltid mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar