Sagt ord och kastad sten kan inte tas tillbaka!

söndag 28 mars 2010

Bloggandet

Funderar på det här kring allt bloggläsande/skrivande osv.
Jag läser nästan inga bloggar som mina vänner skriver, eller sanningen är ju att mina vänner inte är så aktiva i sitt bloggskrivande. Sen tycker jag det är roligare om nära vänner berättar saker själv istället för att jag ska läsa om det.

Men nu till det konstiga, jag följer några bloggare som är bosatta i Östersund. Bloggare som jag kanske vet vilka de är men som jag inte känner. Så ibland när man stöter på dessa personer på stan så blir jag så full i skratt.. Tänker; denna människa känner jag inte för fem öre, men jag vet ändå vad hon gjorde de första fem timmarna av denna dag utan att vi ens pratat med varanndra
Det är ju väldigt skumt hur världen har blivit.. :P

Minns ju när man var liten och skrev i sin lilla dagbok om dagen som gått. Framförallt hur "hemlig" dagboken var. Inte ens sin bästa kompis fick tillåtelse att läsa den. De lilla låset som fanns på dagboken och nyckeln som man gömde i någon vrå så att ingen skulle kunna hitta den.

Men nu är allt förändrat och vi delar med oss hejvillt utav både det ena och det andra, ingenting är hemligt utan vi blottar våra liv för känd som okända..

Kan inte sluta att tänka och fundera på hur denna bloggvärld kunde bli så enormt stor?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar