Sagt ord och kastad sten kan inte tas tillbaka!

söndag 25 april 2010

Dubbelmoral?

Dubbelmoral är en informell beteckning på att förespråka andra moraliska principer än de man tillämpar i sitt eget liv.




Var ju bara tvungen att slå upp ordet dubbelmoral eftersom vissa människor tycker att jag verkar ha det! Tar det faktiskt väldigt negativt eftersom att det verkligen inte är något som jag vill kopplas ihop med. Hatar allt som har med att säga en sak och göra precis tvärtom.


Denna gång handlade det dock om olika åsikter om vad som kändes bra för personer som var inblandade. (Ifrån min sida). Om en sak känns okej för mig behöver det inte kännas okej för andra berörda..

Känner inte att det handlar om dubbelmoral utan om att ha olika åsikter i olika situationer.

Kanske reagerar man på olika sätt beroende på vilka känslor man har osv..


Blir bara irriterad över att jag alltid ska få krypa till korset och fråga vad som är fel, ta tag i saken för att det inte ska bli en evig tystnad! Eller för att det ska bli steeeeeeeeeeeelt!!


Är också lite besviken på allt jäkla skit snack om vad jag har sagt och inte sagt!

Jag står för det jag säger, kom till mig och fråga rätt ut, jag skulle uppskatta det väldigt mycket. Men som ofta annars så får man bara höra; jag hörde vad du sagt om dittan o dattan. Konstatera inte att jag sagt något innan ni frågat mig om det stämmer eller inte! För ni vet hur snabbt skitsnack sprids!


Så nu fick jag skriva av min frustration lite grann.. lämnar nu detta bakom mig


1 kommentar: