Sagt ord och kastad sten kan inte tas tillbaka!

torsdag 13 maj 2010

En kväll med Rose

Vet absolut inte var iden om att gå på systembolaget och köpa en låda rose och bjuda mina vänner på kom ifrån, det måste ha vart vädret. Tack vädret för iden och tack mina vänner för en fantastiskt trevlig kväll!

Emma - Lisa bjöd mig och Maria på god pasta och skinksås till middag, vi skrattade och pratade omvartannat. Så himla mys att umgås med dessa damer!


Efter att timmarna gick så trillade det in allt fler vänner, kvällen bjöd på fler än ett skratt om vi säger så! Skrattade så att jag kissade på mig när Madde, berättade om Karins gymnasietid på Hjalmar Strömerskolan. De hade suttit i klassrummet för att skriva prov. Det var knäpptyst i salen, efter en kort stund så kliver Karin upp, går fram emot katedern, lämnar provet och säger nått i stil med:
- Nä, nu skiter jag i det här. Köper en porrtidning och går hem och lägger mig!

Jag trodde jag skulle avlida, seriöst! Var hon får sina spontanuttryck ifrån är det ingen som vet. Men de kan få oss människor att kikna ihop av glädje! Tack Karin för att du gör vårat liv underbart roligt!
Hela gänget begav sig senare ner på stan, och till Olearys. Min kväll bestod av att prata med alla som arbetade inne på stället, bartenders, diskplockare, vakter, ja alla! Blir så himla förbannad när de tar in för mycket människor så att man får trängas och inte kunna gå fram som man vill.
Puttas, skriker m.m. Var finns nöjet att gå ut om det ska vara såhär? Vi ska inte ens tala om säkerheten, tänk om det skulle börja brinna? Ena vakten sa att de hade läget under kontroll, ja du, shit.. han visste verkligen inte vad han pratade om. Vilket gjorde mig ännu mer irriterad!
Men förutom detta så hade jag det hur bra som helst! Träffade många bekanta ansikten.
Fick gå hem i spöregnet eftersom jag vägrade ta en taxi, fråga mig inte varför.
Dagen har spenderats sovandes i sängen. Sitter nu i Bellvik för nattjobb, ber en bön att jag ska kunna hålla mig vaken och att Sverige vänder detta underläge!
(Stal bilder ifrån Emma-Lisa, tjyv som jag är :P )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar