Sagt ord och kastad sten kan inte tas tillbaka!

onsdag 26 maj 2010

Göteborg dag 1

Resan hit gick över förväntan, gillar inte att åka buss eller tåg :S Iallafall så på bussen ifrån Hoting till Östersund så sitter det ett äldre par framför mig. Jag lägger upp mina fötter på armstödet på sätet framför mig, mannen tittar på mig med en arg blick, tittar på mina skor och tittar åter på mig! Oj, jag kanske ska ta av mig skorna tänker jag. Så de åker av, han tittar igen och nickar. Guud, gubbjäkel! Tur att jag slipper dig snart!

Vi kliver på tåget, vi spendera vår tid i en liggvagn för sex personer. Det var jag, plus mina tre kollegor. De andra två visste vi inte, hoppades in i det sista att de platserna skulle vara tomma! Kliver in i vagnen, vilka är det som ligger där?
Jo, gammtanten och gammbubben, det kommer en obehaglig doft upp i min näsa, jag skrattar för mig själv och inser att detta är så fruktansvärt typiskt!

Nåväl, vi skrattar åt de hela, vi huserar i hundkojan under förkvällen. Tills vi inte orkar mer pga. av allt skratt! Somnar sent in på natten och vaknar av att de äldre paret är borta, och lukten inte är så stark som den var på kvällen. Tack!

Vi kommer fram till GÖTEBORG.

Efter lite funderingar vilken spårvagn vi skulle hoppa på så kom vi fram till vårt boende.
Ronald Mc Donald, ett hus där familjer till sitt sjuka barn får tillbringa tiden då barnet är inlagt på sjukhus. Vilken service, vilket ställe, vilka rum och huset ska vi inte ens prata om.
Helt fantastiskt..


Eftersom att jag ska arbeta inatt så behöver jag lite sömn, sliten tjej. Tågresor är inte att leka med alltså.. Inte van för fem öre. Så nu kryper jag ner. Vi hörs sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar