Sagt ord och kastad sten kan inte tas tillbaka!

fredag 27 november 2009

Adventsmys!

Påväg till Maria för advents mysHämtade upp Maria på hennes jobb för att sedan kila vidare in på Ica Maxi för att inhandla de välbehövliga sakerna till en lyckad kvälll och trevlig kväll. Var bara tvungen att köpa pepparkaksburken för att den var så otroligt fin!

Maria klistrade och limmade pepparkakshuset så att jag tror att hon hade socker lim över hela sig, men sen så heter hon ju också Maria Helena Kladdmaja Pettersson! ;)

Såklart så hade jag berättat om mitt senaste pepparkasbak för Maria i bilen påväg till henne. Det slutade i en mindre katastrof. Skulle nämligen baka med en brukare på jobbet som frågar mig om jag kan baka pepparkakshus. Eftersom jag är bra på alla :P, så blev mitt svar självklart JA! Haha, ja efter många om och men så fick jag ihop det där huset och brukaren var väl kanske inte sådär jätte nöjd av någon konstig anledning. Min rädsla idag var att allt skulle gå åt skogen som då, och att bitarna skulle vara i kras efter en stund. Men vad händer då jag öppnar min förpackning, jo allt är i krasch! Bra utgångsläge för fröken Blom!
Nåväl, det gick att få ihop huset, efter mycket limmande och lappande.
Skorstenen är lite sne, men vad gör väl det? : )
Whooola.. Mycket vackert!
Marias otroligt fina adventsgran :)
Självklart blev det glögg och pepparkakor till adventsfika, såg också på Mammas pojkar och vet inte vad jag ska tycka om det programmet annat än att det är smått patetiskt. Tjejer/kvinnor åker dit för att "tävla" om män, och en del verkar åka dit för en sol semester. Inte fel, skulle hellre åka dit för sola och bada, få lite semester än att tävla om en kille. Kan man tävla om kärlek? För meningen med programmet är väl att männen ska hitta sin kärlek? Jaja, patetsikt!

Tack Maria för en mysig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar