Sagt ord och kastad sten kan inte tas tillbaka!

torsdag 24 december 2009

Julmys

Vaknade vid 15.30 i eftermiddag, rätt pigg men känner fortfarande av denna förkylning som inte vill ge med sig överhuvudtaget, suck!

Hoppade in i duschen och efter det så väntade lilla julafton med familjen. Eftersom vi ska vara hos mormor och morfar imorgon, där det befinner sig över 20 personer så valde alla att öppna sina julklappar hemma hos sig. Jag jobbar ju natt inatt och sover imorogn så då valde vi att göra det ikväll. :) Först hade mamma lagat en underbar middag, kotletter, potatis, sill, sillsallad (min favorit), tunnbröd, skinka. En liten försmak på vad som komma skall imorogn. Hur gott som helst och jag kastade ju i mig maten som vanligt och blev proppmätt. Imorgon ska jag njuta av maten i en evighet!

Efter middagen så blev det lite julklappsutdelning, och jag fick äntligen min efterlängtade Blender! Funderar på hur mamma har kunnat snappa upp så mycket som hon gjort, för jag har inte sagt en enda grej som jag önskar mig. Men jag har nog sagt att en sådan här vill jag ha och de lyckades hon komma ihåg, så jag är mycket nöjd med mina klappar :)

Men detta var de sista året som vi ger julklappar, nästa år ska vi bara köpa nått symboliskt och ge till varandra. Är så less innan man ser om det var en lyckad present eller inte, sen får jag ångest när jag ska inhandla julklapparna, så nästa år slipper jag det och de känns fruktansvärt bra!

Vill bara säga att jag älskar min familj otroligt och vi har så fruktansvärt roligt tillsammans. Humor är viktigt och det har vi hur mycket som helst av! :D

(såklart glömde jag kabeln till kameran i bilen, bilder kommer imorogn)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar