Sagt ord och kastad sten kan inte tas tillbaka!

torsdag 29 april 2010

Dal!

Jag tyvärr måste väl dåliga stunder komma till mig med, jag har haft den underbara turen att må så jävla bra, under jäkligt lång tid nu. Självklart finns det inte bara toppar utan dalar också.

Katterna är mitt största problem just nu, grannen har kommit på mig med att ha katter i min lägenhet. Hon är tydligen super allergisk. Var medveten om detta innan men jag drog en chansning. En lång historia som jag inte har tid och lust att gå in på.. Hon har ju som sagt kontaktat min hyresvärd som jag hyr i andra hand av, han har i sin tur kontaktat mig och berättat att kärrningen ringt honom. Han skrattar åt henne och tycker att hon är patetisk! Gnällkärring som så fint damen under mig kallar henne..


Ringde upp henne idag för att förklara problemet, att vi har fått bort alla katter utom en. Berättar att det är svårt att få någon att ta katten, och att jag inte tänker avliva henne.

Hennes svar blir då; - Då får väl jag dö då!
Sagt av en 50 +, moget Annelie, moget!

Jag känner innombords hur jag bara vill skratta henne rakt upp i ansiktet, spotta på henne genom telefonluren. Men säger istället lugnt och stilla, att snälla Annelie nu får du lugna ner dig!
Hon utbrister att jag inte har någon aning om hur det är att vara allergisk, det är sant. Jag vet inte hur det är att få ett astmanfall pga. allergi! Jag tycker synd om henne att hon känner håret komma genom väggarna, genom ytterdörren, håret som letar sig till hennes näsa och sakta kryper in i henne huvud!!! Ger henne ett riktigt astma anfall!

Jag frågar A hur länge hon kännt av katterna, hennes svar blir några veckor! Då ska ju gudarna veta hur länge dom vart där inne. Hon är hypokondriker!! Den värsta utav den värsta!

Frågar henne om det inte bara blir värre nu eftersom att hon vet att det finns katter i lägenheten tvärs över. Svaret blir nej, hon har kännt såhär under en längre period! I flera veckor utav månader...

När jag frågar henne hur pälshåret kan krypa genom väggar blir hennes svar att hon känner av det i tvättstugan, vi har ju hår på våra kläder, som fastnar i tvättmaskinen och torktummlaren.

Hon har tillomed vart hemma ifrån jobbet, hon trodde det var pollen som kom tidigt iår...

Vad ska jag säga?

Det är ju delvis mitt fel, eller enbart! Men hon ljuger ju och hittar på angående sin allergi och sin astma! Det är de som gör mig förbannad! Finns inget att vara bitter, arg eller sur över så ska ni veta att hon hittar någonting att klaga på!!

Detta har gjort att Hulda numera bor hos mamma och pappa här i Hoting. TACK ÄLSKADE MAMMA OCH PAPPA!

Grisen kanske kommer att få ett hem hos Carro, hon ska höra av sig imorgon.
ÄNGEL OM HON KAN OCH VILL!!!

Skrållan får bo hos Thomas och Michaela, GULD VÄRD DOM ÄR!!!

Jag har skickat in en låneansökan till Handelsbanken för ett bolån. Har hittat en underbart fin lägenhet som jag bara vill ha! Helst igår.. så jag hoppas dom ringer imorgon!


Älskade Gris!

Allt löser sig, jag vet!

3 kommentarer:

  1. Men gud så hemskt!! Herre gud om jag skulle bli tvungen att göra mig av med mina hundar! Nej, gude vad jag känner med dig Malin :( Krama om

    SvaraRadera
  2. det finns lagar om att hyresvärdar inte får förbjuda djur i lägenheter. även om det står i hyreskontraktet gäller det inte.

    SvaraRadera
  3. Jo jag vet.. Men saken är den att jag hyr i andra hand det är därför. Om det var mitt första hands kontrakt så vet jag att jag hade haft rätt till att ha katterna där:) nu kan han ju kasta ut mig närsom...

    SvaraRadera