Sagt ord och kastad sten kan inte tas tillbaka!

söndag 30 maj 2010

Göteborg dag 5

Shit, tiden bara försvinner här nere i denna vackra stad. Igår hade jag en dag ledig, och den tillbringades nere på stan i sällskap av Anders. Åt en väldigt god lunch och drack ett gott vin, pratade om allt och ingenting, fast egentligen var det väl jag som pratade på konstant, som vanligt. Har aldrig träffat en person som sitter o skrattar åt mig så mycket som han gör! Han skrattar inte med mig, utan just ÅT mig.. Haha, jag tar det med en klackspark ;)

Efter lunchen så råkade jag glömma mitt VISA kort kvar på bordet, men eftersom att jag besökte toaletten innan vi gick så kom en snäll dam fram och frågade om jag tappat mitt kort. Å herreguud tänkte jag, där försvann alla mina pengar! Men hon hade lämnat det till servitrisen. TACK snälla snälla dam!

Varför händer sånt här alltid mig?
Därefter blev det lite shopping, som bestod av en morsdagspresent till min fina mamma. Tycker det är så svårt att köpa något, så jag skrev en fin dikt, köpte två trisslotter och ett fint sommrigt (rött) linne. Hoppas det passar! Fick sedan tidigt på morgonen ett sms där det stod:


Tack snälla du, nu var jag tvungen att gråta en skvätt också.

Jag älskar dig med!


Brukar säga att får man sin mamma att gråta när man givit bort något så har man lyckats ;)

Denna dag har jag arbetat, från 7.00 - 21.00. Var meningen att jag och mamma skulle åka ner till stan, ta ett glas vin och fira morsdag. Men det sket sig pga. att spårvagnen inte går efter kl 00.00 och taxi kostar väl 1000 kr hit. Så vi var inte så hemskt sugna på det. Blev sängen istället, MEN vi firar morsdag i umeå på onsdag istället! :)


Nu måste jag gå och lägga mig, mina ögon går i kors!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar