Sagt ord och kastad sten kan inte tas tillbaka!

tisdag 1 juni 2010

Tillbaka till Tvistevägen

Vilken intensiv och jobbig dag! Klev av mitt nattpass kl: 07.00 imorse, direkt till Ronald Mc Donald för att ta en dusch och sedan packa ihop mina saker. Det ser verkligen ut som om jag har packat för att vara borta i ca: 4 månader! Inget skämt! Klar med städning osv rätt snabbt så det blev en liten powernap på soffan innan taxin kom för att hämta upp mig och mamma.
Ut till Landvetter för att hoppa på flyget som tog oss till Stockholm, där fick vi byta flyg som sedan skulle ta oss till Umeå. Väl framme så kändes det otroligt skönt, inte van att hålla på o resa på detta vis..

När vi kom fram och mötte upp våra kollegor så fick vi veta att vi skulle ta ett MRSA prov. Eftersom att vi vart på ett annat sjukhus där bakterien finns. MEN då kommer kollegorna och säger att provet ska tas i halsen, och i näsan. Sist men inte minst så ska provet också tas i underlivet, eller inte ens där utan mellan underlivet och analen.. Haha LOL tänkte jag det måste ju vara ett skämt! Det visade sig att det inte var ett skämt! Herregud! Som tur var så hade vi en annan sjuksköterska än de andra så vi fick ta provet i ljumsken! TACK!

Det roliga är ju att våra kollegor fick ta provet på det knasiga stället och nu har vi beklagat oss hur himla jobbigt det var. Undra när vi ska skratta åt dem för att de blev utsatta för det och att vi klarade oss utan att vara där med en tops o peta.. :P

Efter provet så mötte Fia upp mig, åkte hem till hennes misär, mycket likt ett Karin hem ;)
Haha! Hon började städa men jag sa åt henne att det behövde hon inte alls göra! :P
Så nu ser det ut som en liiiiten misär bara :D

Efter middagen så somnade jag bums, trevlig jag är! Men Fia har det hon gör, mikrobiologi tenta för henne på fredag. Så hon satt så dutkgit och pluggade medan jag dregglade ner hennes kuddar och täcken! Skön säng har hon också, jag kommer sova som en GUD inatt!

För det sista så är Tvistevägen reeeen NOSTALGI.




1 kommentar:

  1. here men jeda va du ha fått va me......Hoppas att du fortsätt å skriv ja hänger me i like your blogg PUSS/ Kaka

    SvaraRadera